Supra Forums banner
1 - 20 of 90 Posts

·
239RWHP @ 9PSI
Joined
·
1,882 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Well as you guys know i am working on my 7M-GTE and turboing my 87 NA. Here are pictures of my motor that i bought off Moe. As you can tell i ran into a pit. but maybe ill learn something out of this. :dunno:



The Rust.. :(




The piston...


Drain the oil and guess what was in the block... looks like thai tea. :ugh2:


Pictures of the block.

 

·
Can't wait for Spring!
Joined
·
2,364 Posts
good god!



good luck too....
 

·
Premium Member
Joined
·
6,130 Posts
Is that the motor you bought off Moe or your orignal motor? either way, you got punk'd hard... aight peace :chicken:
 

·
ƒ=1/2π(√k/m)
Joined
·
10,130 Posts
Just curious, but what did you use that pry bar on?


PS.
I wish I had a dyno in my garage too!
 

·
BMM
Joined
·
2,329 Posts
DAMN, thats some pretty serious rust!

keep us updated
 

·
Hayai Kuruma!
Joined
·
1,357 Posts
Goodness, that's alot of car cancer! aka rust! yikes! Good luck on this project, keep us updated on pics :)
 

·
Registered
Joined
·
33 Posts
shit...do a little bit of a tune up and that thing is good to go! :ugh2:

good luck with the build!
 

·
475RWHP 449TQ and climing
Joined
·
5,950 Posts
broke-mkIII said:
shit...do a little bit of a tune up and that thing is good to go! :ugh2:

good luck with the build!

Only if the cylinder walls aren't too pitted! It may have to really be over bored.
 

·
Ludicrous speed! GO!
Joined
·
959 Posts
jesus christ looks like some1 took a shit in there.
 

·
Engine Geek
Joined
·
359 Posts
i dont think that rust will come out by overboring it. you will most likely need a repair sleeve to eliminate all the pitting, but that will work just fine if done right. good luck with the buildup.
 

·
Premium Member
Joined
·
6,130 Posts
Zumtizzle said:
What did Moe Say?
Moe told him- You Got Punk'd... duka duka duka ... aight peace :chicken: :rofl:
 

·
Moderator
Joined
·
4,655 Posts
Was the Motor sitting with out a spark plug? :ugh2:

Well have fun with that block :urowned:
That Motor better have been cheap :bigthumb:
 

·
It's only the beginning..
Joined
·
690 Posts
Never seen that before.... I hope the engine I'm getting isint like that... :ugh2:
 

·
Registered
Joined
·
5,967 Posts
BoostAddctn said:
Moe told him- You Got Punk'd... duka duka duka ... aight peace :chicken: :rofl:

Daaang..when did this get posted??? WTF???

Don't worry guys, I gave him a few different options after he found out there was a leak and rust ( last week).
It is sitting at a shop a block away from my house.
I offered a brand new headgasket/or 50 bucks discount or retun the complete engine and stuff he got for a full refund :)
Looks like he has decided to keep it and rebuild it. Awesome.

Engine was never opened : all stock and was not sitting outside or anything for the last 6 month or so hence that rust I guess after a leak.
He did get a 92 engine with all accessories( down to the injectors and plugs) unremoved ,accept no Turbo ( blown)/ auto tranny/AFM out of my running car for free and a driveshaft.
for a dirt cheap price of 500 bucks??????

Thought I'd post that up so that you guys don't think I screwed him over...

Moe.
 
1 - 20 of 90 Posts
Top