Supra Forums banner
1 - 7 of 7 Posts

·
Registered
1 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hi ben tijdje 18 enzo en ben op zoek naar een auto.
Supra is een mooie auto waar ik misschien later in wil rijden.
Weet iemand waar ik een Supra kan kopen (via Japans/Nederlands bedrijf)(geen markplaats).

Ik heb nu een 1 Supra gevonden voor €12.000
-Twin turbo (zeg me niks)
-100.000 kmstand
-met sportbumpers

is dit al een redelijk prijs voor een supra?

thanks

·
Registered
767 Posts
Hi ben tijdje 18 enzo en ben op zoek naar een auto.
Supra is een mooie auto waar ik misschien later in wil rijden.
Weet iemand waar ik een Supra kan kopen (via Japans/Nederlands bedrijf)(geen markplaats).

Ik heb nu een 1 Supra gevonden voor €12.000
-Twin turbo (zeg me niks)
-100.000 kmstand
-met sportbumpers

is dit al een redelijk prijs voor een supra?

thanks
Hey Yin,

welkom op supraforums.

Ik neem aan dat je een MKIV (laatste generatie) supra zoekt. Twin tubo is zoals het woord al zegt, twee turbo's (280pk japan en 320pk europa/usa).

Keep in mind dat een supra een ontzettend dure auto is om in te rijden. Een rhd (rechts gestuurd) kost ongeveer 12k euro voor een beetje fatsoenlijke en een lhd (links gestuurd) vanaf 20k euro, maar.....

Het grootste probleem is het onderhoud, verzekering en belasting. 99% van de supras hebben achterstallig onderhoud. No offence, maar aangezien je pas 18 jaar bent is een supra allesbehalve aan te raden. Kosten zijn ontzettend hoog en je krijgt hem nooit van je leven verzekerd. Ikzelf ben 20jr en rijd een supra mk2 (2e generatie) met 170pk, ik heb al heel lang moeten zoeken naar een verzekering die mij wilde accepteren ivm vermogen. Verder heb ik het voordeel dat mijne uit 1985 dus belastingsvrij is, anders kan ik hem nooit betalen.

Nu weet ik natuurlijk niet wat je inkomen is (interesseert me verder ook niet), maar mijn advies is om een goedkope beginnersauto aan te schaffen om wat rijervaring op te doen. Ik heb al te vaak meegemaakt dat mensen op hun 18-20ste een MKIV supra aanschaffen en om een boom vouwen omdat de auto gewoonweg te veel vermogen heeft voor een beginnend bestuurder OF en dit komt het meeste voor... dat hij een maand later te koop staat omdat het onderhoud te duur is.

Ik heb even snel gekeken naar de wegenbelasting van een MKIV, en dat is € 808,00 per jaar. Hier komt nog onderhoud (reken op snel 2000 bij achterstallig onderhoud) en verzekering (impossible op jou leeftijd) en waarschijnlijk nog prijzig op die van je ouders naam.

Het beste is gewoon om wat rijervaring op te doen en ondertussen wat te sparen. Kijk voor de lol een naar onderhoudsprijzen. Je schijt in je broek als je die prijzen ziet...

Even nog een kleine vergelijking. Remblokken van mijn opel corsa kosten ongeveer 50 euro, die van mijn supra 180 euro. MKIV supra is waarschijnlijk nog duurder.

Mocht je meer info willen meld je dan aan op shoarmateam.nl (NL supraclub).

Zie je daar,

Casper

ps: sportbumpers???? als je een bodykit bedoelt, dat is echt poeplelijk. Advies laten staan. Supra is standaard al mooi genoeg.

·
Registered
1 Posts
hy ik ben 17 bijna gaan voor mijn theorie van auto en ik weet zeker dat ik later een auto collector ga zijn maar tog wil ik als eerst een van de supras mk4 in mijn bezit hebben iemand wat info en waar ik het het beste koop

·
Registered
767 Posts
hy ik ben 17 bijna gaan voor mijn theorie van auto en ik weet zeker dat ik later een auto collector ga zijn maar tog wil ik als eerst een van de supras mk4 in mijn bezit hebben iemand wat info en waar ik het het beste koop
You can buy mine, however it won't be cheap. Im in the NL.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

1 - 7 of 7 Posts