Supra Forums banner
1 - 3 of 3 Posts

·
DRiFTT
Joined
·
991 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Ok so its been like FOREVER since i've drived my car....oh yes, feels so good driving back the 1jz :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown:

OK but anyways, when i put the lights on, the air/fuel gauge just stops working, when i turn them off, its working :wtflol:

Also, when im driving and cruising, if i let off the gas pedal a bit and let it go at about 1400rpms or so, it starts sounding like its missfiring or breaking up, it stops when i press a little more gas. It only happens at that low rpm cruise, never did this before....I had the car parked up about a month or so. Had new gas filters etc....I Dunno if my injectors may need cleaning or some shit.

Also, before about my smokey problem with turbos, i hardly get smoke, i went on WOT a good bit today and it smoked like a cough puff, very little, i hardly noticed any smoke today compared to how it used to do it....Im wondering if the oil takes a while to leak into the turbo exhaust side, and since i had it parked up for a while, probably dried up? Before it probably has wet oil overnight and just burns out when i drive the car everyday. Ah yes, *sighs*, damn turbo issues :1poke:

Yea, so what could be causing that wierd missfire like on that low rpm cruising? its like bur bur bup bup bur...other than that, idles normal, drives normal at high rpms, just that 14-1500rpm missfire like at cruisng at that rpm.

And also this stupid gauge stop working when i have the lights on. Also the gauge reads mostly stoich, close to lean when cruising....i have a gas/choke/less fuel issue i can see, cuz before it used to be on stoich to rich, hardly goes to rich but i can see its lesser than before.
 

·
DRiFTT
Joined
·
991 Posts
Discussion Starter · #3 ·
yea i was kinda thinkign to change the plugs, they worked perfect but everytime i put a car down and not drive it for a long time, the plugs just seem to work crappy. I'll clean out the entire system, plugs, injectors, throttle body etc. :D
 
1 - 3 of 3 Posts
Top